عطار نیشابوری از نگاه نوجوانان مشهدی | روایت منطق‌الطیر در قاب تصویر و داستان یادی از نورالدین رضوی سروستانی، خواننده و مدرس فقید آواز ایرانی | نسیمی از سوی سروستان نگاهی به نمایش «ترور» با بازی ساعد سهیلی، بازیگر مشهدی | تماشاگر خودت را قاضی کن معاون سیمای شبکه خراسان رضوی: تولید محتوای هویتی روزآمد، زیرساخت‌های جدید می‌طلبد درباره پادکست ادبی و کارکردهای آن | ادبیات شنیدنی است گفت وگو با محمدکاظم کاظمی درباره پادکست «شعر پارسی» | به شنیدن پادکست عادت نداریم رونالدو وارد دنیای سینما می‌شود تتوی سر «شمشیر» در سریال پایتخت ۷ نشانه چیست؟ + توضیحات نقش آفرینی «تاکه هیرو هیرا» در فیلم کاروشی دانلود قسمت هفدهم سریال پایتخت ۷ + تماشای آنلاین اجرای عباس خوشدل، نوازنده معروف ایرانی، در رادیو صبا نظر جیمز کامرون درباره استفاده از هوش مصنوعی در سینما صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۴ کتاب جاده‌های ناتمام داستانی منتشر شد سریال وحشی هومن سیدی در شبکه نمایش خانگی دیدار وزیر ارشاد با قباد شیوا، هنرمند پیشکسوت عرصه هنر‌های تجسمی
سرخط خبرها

نگاهی به مستند «برای پس از مرگم» سینما حقیقت | عین صادِ همه

  • کد خبر: ۱۳۹۸۴۴
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
نگاهی به مستند «برای پس از مرگم» سینما حقیقت | عین صادِ همه
مستند «برای پس از مرگم» ساخته عبدالرضا نعمت‌اللهی روایت زندگی و زمانه‌ی عارف بزرگ استاد علی صفائی حائری است.

به گزارش شهرآرانیوز، مستند «برای پس از مرگم» ساخته عبدالرضا نعمت‌اللهی که امسال در شانزدهمین دوره از جشنواره سینما حقیقت در بخش مسابقه بلند ملی و آوینی حضور دارد، روایت زندگی و زمانه‌ی عارف بزرگ استاد علی صفائی حائری است. اثری با تعداد مصاحبه‌های زیاد -بیش از بیست مصاحبه- و گوناگونی مصاحبه شونده‌ها از طیف‌های مختلفی که با مرحوم صفائی ارتباط داشته‌اند.

این امر سبب شده همه‌ی دیدگاه‌های متفاوت نسبت ایشان مطرح شود و هرکس از پنجره نگاه خود ویژگی‌های استاد صفائی را بیان کند که این مهم هم زوایای مختلف شخصیت ایشان را برای مخاطب باز می‌کند و شخصیت ذوابعاد ایشان را معرفی کرده و هم به طیف وسیعی از مخاطبین اجازه آشنایی و ایجاد ارتباط حسی با سوژه را می‌دهد.

از طرفی طرح صحبت‌های موافق و مخالف نسبت به بعضی مسائل پیرامون استاد در زمان حیات‌شان، علاوه بر اینکه بیانگر نگاه بی‌طرفانه فیلمساز است، به تماشاگر نیز اجازه می‌دهد تا حقیقت را خود دریابد و به جمع بندی شخصی خودش برسد. ضمن اینکه تمهید شنیدن صدای کارگردان بعنوان پرسشگر از پشت دوربین نیز، خیلی برای دستیابی به این هدف کمک کرده است.

در نهایت کارگردانی درست، استفاده مناسب و با ریتم خوب از گفت‌وگوها و مصاحبه‌هایی چشم‌نواز، فیلم را در سطح خوبی از نظر کیفی قرار می‌دهد و اثری دلچسب را به ارمغان می‌آورد.

حسین نژاد موسی - فیلمساز و منتقد

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->