فصل چهارم «زخم کاری» چگونه به پایان می‌رسد؟ + فیلم جعفر یاحقی: استاد باقرزاده نماد پیوند فرهنگ و ادب خراسان بود رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور: حمایت از مظلومان غزه و لبنان گامی در مسیر تحقق عدالت الهی است پژوهشگر و نویسنده مطرح کشور: اسناد تاریخی مایملک شخصی هیچ مسئولی نیستند حضور «دنیل کریگ» در فیلم ابرقهرمانی «گروهبان راک» پخش «من محمد حسن را دوست دارم» از شبکه مستند سیما (یکم آذر ۱۴۰۳) + فیلم گفتگو با دکتر رسول جعفریان درباره غفلت از قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در ایران گزارشی از نمایشگاه خوش نویسی «انعکاس» در نگارخانه رضوان مشهد گفتگو با «علی عامل‌هاشمی»، نویسنده، کارگردان و بازیگر مشهدی، به بهانه اجرای تئاتر «دوجان» مروری بر تازه‌ترین اخبار و اتفاقات چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر، فیلم‌ها و چهره‌های برتر یک تن از پنج تن قائمه ادبیات خراسان | از چاپ تازه دیوان غلامرضا قدسی‌ رونمایی شد حضور «رابرت پتینسون» در فیلم جدید کریستوفر نولان فصل جدید «عصر خانواده» با اجرای «محیا اسناوندی» در شبکه دو + زمان پخش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (یکم و دوم آذر ۱۴۰۳) + زمان پخش حسام خلیل‌نژاد: دلیل حضورم در «بی‌پایان» اسم «شهید طهرانی‌مقدم» بود نوید محمدزاده «هیوشیما» را روی صحنه می‌برد
سرخط خبرها

نگاهی به مستند «برای پس از مرگم» سینما حقیقت | عین صادِ همه

  • کد خبر: ۱۳۹۸۴۴
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
نگاهی به مستند «برای پس از مرگم» سینما حقیقت | عین صادِ همه
مستند «برای پس از مرگم» ساخته عبدالرضا نعمت‌اللهی روایت زندگی و زمانه‌ی عارف بزرگ استاد علی صفائی حائری است.

به گزارش شهرآرانیوز، مستند «برای پس از مرگم» ساخته عبدالرضا نعمت‌اللهی که امسال در شانزدهمین دوره از جشنواره سینما حقیقت در بخش مسابقه بلند ملی و آوینی حضور دارد، روایت زندگی و زمانه‌ی عارف بزرگ استاد علی صفائی حائری است. اثری با تعداد مصاحبه‌های زیاد -بیش از بیست مصاحبه- و گوناگونی مصاحبه شونده‌ها از طیف‌های مختلفی که با مرحوم صفائی ارتباط داشته‌اند.

این امر سبب شده همه‌ی دیدگاه‌های متفاوت نسبت ایشان مطرح شود و هرکس از پنجره نگاه خود ویژگی‌های استاد صفائی را بیان کند که این مهم هم زوایای مختلف شخصیت ایشان را برای مخاطب باز می‌کند و شخصیت ذوابعاد ایشان را معرفی کرده و هم به طیف وسیعی از مخاطبین اجازه آشنایی و ایجاد ارتباط حسی با سوژه را می‌دهد.

از طرفی طرح صحبت‌های موافق و مخالف نسبت به بعضی مسائل پیرامون استاد در زمان حیات‌شان، علاوه بر اینکه بیانگر نگاه بی‌طرفانه فیلمساز است، به تماشاگر نیز اجازه می‌دهد تا حقیقت را خود دریابد و به جمع بندی شخصی خودش برسد. ضمن اینکه تمهید شنیدن صدای کارگردان بعنوان پرسشگر از پشت دوربین نیز، خیلی برای دستیابی به این هدف کمک کرده است.

در نهایت کارگردانی درست، استفاده مناسب و با ریتم خوب از گفت‌وگوها و مصاحبه‌هایی چشم‌نواز، فیلم را در سطح خوبی از نظر کیفی قرار می‌دهد و اثری دلچسب را به ارمغان می‌آورد.

حسین نژاد موسی - فیلمساز و منتقد

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->