زنانِ یک فیلم زنانه | مروری بر شخصیت‌های زن در سریال «در انتهای شب» مستند «دوئل» روایتی از مسیر پر پیچ و خم علیرضا حیدری + زمان پخش همه چیز درباره حواشی و فعالیت‌های عجیب «بنیامین بهادری» حضور ۴۰ بازیگر خارجی در فصل دوم «سلمان فارسی» اکران مجدد «آمِلی پولن» برای گردشگران المپیک «پیانو» در راه ایتالیا مدرسه‌ای به وسعت ایران با «میم مثل معلم» از شبکه دو سیما اقتصاد بی‌رنگ هنر | جای خالی حراج‌های هنری در گالری‌های مشهد نقد قطعه «جوکر» از امیر عظیمی و حمید صفت + زمان پخش تئاتر «شابلون» از امروز به روی صحنه می‌رود (۲ مرداد ۱۴۰۳) صحبت‌های وزیر ارشاد درباره معیار‌های تلویزیون، سینما و شبکه نمایش‌خانگی جدایی «قنبر از صنم» هم به داد گیشه نرسید | نگاهی به فروش سینما‌های استان در اولین ماه تابستان هشت بذر برای کاشتن یک درخت اعلام فهرست فیلم جشنواره تورنتو جزئیات مراسم یادبود سومین روز درگذشت «سعید راد» ماجرای زنی که سوژه پادکست جنایی شد! مجموعه شعر «تو و من و شب» را بخوانید «حبس مجرد» در جمع هشت فیلم پرفروش داستانی «هنر و تجربه»
سرخط خبرها

نگاهی به مستند «برای پس از مرگم» سینما حقیقت | عین صادِ همه

  • کد خبر: ۱۳۹۸۴۴
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
نگاهی به مستند «برای پس از مرگم» سینما حقیقت | عین صادِ همه
مستند «برای پس از مرگم» ساخته عبدالرضا نعمت‌اللهی روایت زندگی و زمانه‌ی عارف بزرگ استاد علی صفائی حائری است.

به گزارش شهرآرانیوز، مستند «برای پس از مرگم» ساخته عبدالرضا نعمت‌اللهی که امسال در شانزدهمین دوره از جشنواره سینما حقیقت در بخش مسابقه بلند ملی و آوینی حضور دارد، روایت زندگی و زمانه‌ی عارف بزرگ استاد علی صفائی حائری است. اثری با تعداد مصاحبه‌های زیاد -بیش از بیست مصاحبه- و گوناگونی مصاحبه شونده‌ها از طیف‌های مختلفی که با مرحوم صفائی ارتباط داشته‌اند.

این امر سبب شده همه‌ی دیدگاه‌های متفاوت نسبت ایشان مطرح شود و هرکس از پنجره نگاه خود ویژگی‌های استاد صفائی را بیان کند که این مهم هم زوایای مختلف شخصیت ایشان را برای مخاطب باز می‌کند و شخصیت ذوابعاد ایشان را معرفی کرده و هم به طیف وسیعی از مخاطبین اجازه آشنایی و ایجاد ارتباط حسی با سوژه را می‌دهد.

از طرفی طرح صحبت‌های موافق و مخالف نسبت به بعضی مسائل پیرامون استاد در زمان حیات‌شان، علاوه بر اینکه بیانگر نگاه بی‌طرفانه فیلمساز است، به تماشاگر نیز اجازه می‌دهد تا حقیقت را خود دریابد و به جمع بندی شخصی خودش برسد. ضمن اینکه تمهید شنیدن صدای کارگردان بعنوان پرسشگر از پشت دوربین نیز، خیلی برای دستیابی به این هدف کمک کرده است.

در نهایت کارگردانی درست، استفاده مناسب و با ریتم خوب از گفت‌وگوها و مصاحبه‌هایی چشم‌نواز، فیلم را در سطح خوبی از نظر کیفی قرار می‌دهد و اثری دلچسب را به ارمغان می‌آورد.

حسین نژاد موسی - فیلمساز و منتقد

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->